У надскладних умовах повномасштабної війни система державного управління України довела свою стійкість. Фундаментом міцності й подальшого розвитку державних інституцій стала реформа державного управління.
Уряд продовжує працювати над тим, щоб громадяни та бізнес отримували високоякісні й доступні послуги за зручними та зрозумілими процедурами. Розширюється перелік електронних публічних послуг, доступних на Єдиному державному вебпорталі електронних послуг (Дія), яким вже користується майже 20 млн українців. Цифровізація торкнеться абсолютно всіх сфер. Наша стратегічна мета – перевести всі топові послуги для бізнесу та громадян в діджитал формат.
Україна продовжує формування ефективного державного апарату відповідно до стандартів ЄС. Проведено оцінку спроможності органів державної влади до виконання завдань у сфері європейської інтеграції. Триває реформа оплати праці державних службовців — запровадження прозорої та справедливої оплати праці на основі класифікації посад.
Держава продовжує удосконалювати управління державною власністю відповідно до європейських стандартів. Продовжується впровадження принципів ОЕСР для корпоративного управління в найбільших державних компаніях. Водночас із цим реалізується приватизація нестратегічних активів, яка дає додаткові можливості для розвитку приватного сектору та зменшує корупційні ризики.
Результатом комплексної політики у сфері державного управління має стати спроможна сервісна та цифрова держава, яка забезпечує захист інтересів громадян і бізнесу на основі європейських стандартів та досвіду.
Одним із ключових напрямків залишиться посилення незалежності й інституційної спроможності антикорупційної вертикалі та правоохоронних органів. Системна боротьба з корупцією передбачає зміну інституцій. Необхідно забезпечити як невідворотність покарання корупціонерів, так і ліквідувати саму можливість вчиняти корупційні дії.
1. Діджиталізація державних послуг
Єдиним державним вебпорталом електронних послуг (Дія) вже користується майже 20 млн українців. Від початку повномасштабної війни в Україні запущено 70 цифрових сервісів. Серед планів — впровадження освітнього застосунку «Мрія», проєкт Дія.Офіс для посадовців, проєкт Е-резидентство, який надаватиме можливості для іноземців відкривати та вести свій бізнес в Україні без перепон та бюрократії. Крім того, Уряд продовжить розширення функціоналу єЧерги та єВідновлення.
2. Антикорупція
Україна продовжує системну розбудову антикорупційної вертикалі. Також продовжується вдосконалення системи публічних закупівель. Для подолання корупційних ризиків посилюється фінансовий моніторинг, вдосконалюється законодавство про PEP, впроваджуються принципи FATF, а також відновлюється е-декларування для чиновників та інших осіб. Уряд продовжує виконання антикорупційної програми на 2023-2025 роки. Планується збільшення чисельності працівників НАБУ та САП, підвищення інституційної незалежності цих органів. Удосконалення механізму управління арештованими активами, перезавантаження та перегляд функціоналу БЕБ.
3. Удосконалення управління державними підприємствами
Держава продовжує удосконалювати управління державною власністю відповідно до європейських стандартів. Продовжується впровадження принципів ОЕСР для корпоративного управління в найбільших державних стратегічних компаніях. Триває передача ДП, що мають на меті отримання прибутку, від ЦОВВ до Фонду держмайна. Окрім того, планується створення державних підприємств «Вода України» та «Земля України», які мають удосконалити систему управління державними ресурсами в цих сферах.
4. Приватизація
Держава відновила і продовжить «малу приватизацію». У планах також відновити повноцінне проведення «великої приватизації» для залучення інвесторів і відновлення економіки. Приватизація державних підприємств і майна – це системна реформа, що направлена на зменшення ролі держави в економіці, підтримку бізнесу та зменшення корупційних ризиків.
5. Реформа оплати праці державних службовців
Уряд запроваджує прозору та справедливу оплату праці державних службовців на основі класифікації посад. Класифікація посад також дасть змогу створити систему визначення вартості функціонально різних посад – грейдінг. Це дозволить враховувати навантаження, складність і відповідальність роботи при встановленні зарплат та запровадити єдині підходи на державній службі.
Джерело - Урядовий портал